T.25-tastično

T.25-tastično

Taj gospodin Murray uistinu ne poznaje granice u promišljanju vozila. Osmisliti nešto posebno jednom ili dva puta "omakne se'' i nama smrtnicima, ali 25 puta je već vezano uz talent.

Kada se kao dizajner automobila svakodnevno susrećete s ultra sportskim jurilicama, vjerojatno vam i nije osobit imperativ podići ljestvicu za 10-ak konjskih snaga. Prije ćete težiti nekom radikalnijem rješenju koje ćete nacrtati - na salveti. Poznat po tome kako idejne koncepte često crta na komad papira (pa makar i na papirnati ubrus), Gordon Murray nije šarlatan koji to radi zato što ne poznaje tehničku stranu svoga posla. Oooo, ne. To je zato što živi za automobile (a i od njih, no to je više kao neki nusprodukt strastvene predanosti). Čovjek iza nekih od najuspješnijih bolida Formule 1 i naravno McLarena F1 - superautomobila koji je sam sebe odvezao u legendu (nešto poput Chucka Norrisa), nije ograničen u pogledu oblikovanja novih vozila. Ako je netko i sumnjao u njegovu širinu opusa, može se slobodno pokriti ušima jer je razuvjeren na najbolji mogući način. Umjesto najbržeg, najjačeg ili najglasnijeg automobila, mudra glava odlučila je zamisliti jedan od najmanjih automobila. Naravno, kvaliteta ili radikalnost dizajna nikada nisu bili predmet spoticanja pa tako nisu ni sad. Britanski suzdržano, tri je godine skromno radio na razvoju projekta da bi konačno razotkrio svoje "sitne strasti" - T.25 City Car (brojka u nazivu označava broj Murrayevih dizajnerskih rješenja).

Cjevasti čelični okvir, kompozitni materijali i providni krov kabine koji se otvara "prema gore" (Lambo style) koji će krasiti T.25 trebali bi znatno smanjiti troškove proizvodnje, te potrebu za prostorom i materijalima. Štednja na svakom koraku uletila je na recesijom poharano tržište "k'o budali šamar", a potrošnja od cca 3 litre/100km dodatni je bonus. Da niti onaj dio naziva koji ga opisuje kao gradsko vozilo ne bi bio isprazna priča pobrinuo se (osim liliputanskih vanjskih gabarita vozila) i krug okretanja koji je manji od 6 metara i mogućnost 2x3 = mogućnost prijevoza 3 osobe i mogućnost parkiranja 3 T.25 u okviru jednog parkirnog mjesta!

Ok, ako vas je ipak pomalo "frfa" biti jedan od troje naguranih u "mikromobil", jer mislite da vas u slučaju sudara može spasiti jedino otvarač za konzerve - Gordon kaže: "Nemaš brineš!" (ili bi to bar rekao da nije Britanac) jer se svojski potrudio kreirati vozilo oko čvrstog sigurnosnog kaveza, a oni koji sumnjaju u takove "vradžbine" neka slobodno pogledaju krš i lom bolida Marka Webbera iz kojeg je (na utrci za Veliku nagradu Europe) išetao bez ogrebotine, ali strašno ljut na neke tamo gume pored staze.

Što se tiče motorizacije, kako sada stvari stoje, 660ccm trocilindričnog motora trebalo bi razvijati 51 KS, koje bi trebao dozirati preko 5-brzinskog automatskog mjenjača. Naravno da ubrzanje neće ostavljati društvo na zadnjem sjedištu bez daha (vozač je smješten naprijed - centralno poput rasporeda sjedenja u legendarnom McLaren F1), ali oduševljenje potrošnjom i upravljivošću značit će više od 16 sekundi do 100km/h ili maksimalne brzine od 145km/h - jer ipak se radi o gradskom, a ne međugradskom vozilu.

Dodatan bonus na vagu o isplativosti kupnje je i projekcija cijene od cca 9000$ (naravno, nakon dogovora s budućim proizvođačem) i to već kroz sljedeće dvije godine.

Ocijeni članak:

Prosjek: 5 (2 glasova)

Podijeli članak:

Gricni na brzaka

Hibridni pedalaš
Crna kutija SMS-a
Baloni od sapunice
Drveni trik
Mekane boce
Zlatne krijesnice
Limenka 2.0
Tko ti je ona?
Slika ili fotka?
EQUA bočice
Nadnaravni samuraj
Gazirana čokolada
Pivski origami
Zombie mint
Skriveni u kocki

Gricni kategoriju